محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در حال انجام است

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در دست اقدام مي‌باشد.

به گزارش روابط عمومي اين اداره کل "بهرام رضايي" از جمله اين عمليات را پي کني،کانال کني و گودبرداري با وسيله مکانيکي،عمليات بنايي با سنگ لاشه و ملات ماسه سيمان، تهيه و اجراي بتن با شن و ماسه شسته طبيعي و شفته ريزي با خاک تهيه شده مناسب شن دار اعلام کرد.

به گفته وي جهت انجام اين محوطه سازي مبلغ دويست و سي ميليون ريال هزينه مي‌شود.

در عصر حاضر با توجه به توسعه صنعت حمل‌ونقل به‌ويژه حمل‌ونقل جاده‌اي و گسترش تكنولوژي ساخت وسايل نقليه و توسعه و تنوع راه‌هاي ارتباطي، موضوع ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان دچار دگرگوني اساسي شده و همچنين خدمات مورد نياز آنان از نظر تنوع، كميت و كيفيت نيز تغيير كرده است.

گسترش چشمگير حمل‌ونقل جاده‌اي در ايران و توسعه شبكه جاده‌اي كشور از يك طرف و پراكندگي غيراصولي و ناكارآمدي مكان‌هاي خدمات رفاهي موجود در كنار جاده‌ها، موجب بروز مشكلات عديده‌اي براي مسافران و رانندگان شده است.

كمبود خدمات بين‌راهي، مكان‌يابي نامناسب، عدم تناسب حجم تردد وسايل نقليه و مسافران با ظرفيت واحدهاي خدماتي متفرق بين‌راهي و ساير نابساماني‌ها، ضرورت ساماندهي واحدهاي خدماتي-رفاهي بين‌راهي را اجتناب‌ناپذير ساخت و بر اساس تكليف قانوني محول شده، طرح احداث مجتمع‌هاي خدماتي-رفاهي در دستور كار سازمان قرار گرفت.

گفتني است عقدا از روستاهاي تاريخي و قديمي استان يزد محسوب مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا